Jump to content

KRX 400


RS 1000

Recommended Posts

Rått det der... Men når man ser hvor effektiv denne pv`n er, så må man virkelig lure på hva alle her til lands driver med i sine påståtte 600++hk-biler, for er jo ingen som duger mot denne her... Det meste anna er jo mopeder i forhold jo...

 

Greit at denne er mye modda ihht vekt osv, men alikevel...

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Rått det der... Men når man ser hvor effektiv denne pv`n er, så må man virkelig lure på hva alle her til lands driver med i sine påståtte 600++hk-biler, for er jo ingen som duger mot denne her... Det meste anna er jo mopeder i forhold jo...

 

Greit at denne er mye modda ihht vekt osv, men alikevel...

 

Det kan man si og da følger jeg opp med en 4x4 med 700 hk og slicks, samt en 530 hk RWD sak;

 

http://www.youtube.com/watch?v=LfKz9XiI3pw

 

http://www.youtube.com/watch?v=SbHEPbS9ZeU

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Ja, du ser nivået. :)

 

Roller barrels, sikkert egenprodusert. Null restriksjon.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Det kan man si og da følger jeg opp med en 4x4 med 700 hk og slicks, samt en 530 hk RWD sak;

 

http://www.youtube.com/watch?v=LfKz9XiI3pw

 

http://www.youtube.com/watch?v=SbHEPbS9ZeU

 

Regnet med du fant fram den volvoen ja... hehe. Har sett på den der mange ganger, og må si den virker til å funke utrolig bra...

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

@Rs1000,

 

du er opptatt av 300hk @ 4000rpm er du ikke? her er et bremse papir av en "ikke ford" med 310hk på 4000rpm. litt usikker på motorspec men tror ikke det er gjort så mye. ser for meg at en motor med så mye effekt så tidlig må være helt rått å kjøre ;)

 

Edit: kjekt å legge ved linken også kanskje :D http://www.vmax.de/dynos/doranevo360.gif

 

@Tommy w,

 

sjekket om ventilene dine er tette? jeg har hatt mye av det samme problemet uten å finne ut hva det var, men når jeg åpnet motorn lakk 14 ventiler hehe. har ikke fått den sammen enda men blir spennende å se om den blir friskmeldt ;)

Edited by joppa

Tidligere "joppa"

-77 Taunus 2.0

Link to comment
Share on other sites

@Rs1000,

 

du er opptatt av 300hk @ 4000rpm er du ikke? her er et bremse papir av en "ikke ford" med 310hk på 4000rpm. litt usikker på motorspec men tror ikke det er gjort så mye. ser for meg at en motor med så mye effekt så tidlig må være helt rått å kjøre ;)

 

Edit: kjekt å legge ved linken også kanskje :D http://www.vmax.de/dynos/doranevo360.gif

 

Ja, det er jeg.

Grunnen er at jeg mener at alt for mange av de som trimmer motorene sine ser seg blind på store maks tall, og glemmer totalt at det er gjennomsnittet som flytter bilen. Når 600 hk "gate"biler blir frakjørt at 300 hk biler pga at man har "specket og mekket" seg ett seriøst effekt TAP opp til 5000 o/min, da er det triste saker. Med mindre at akkurat dette var planen fra begynnelsen da.

 

Motoren på den linken din er veldig mild og taper mye moment når motorturtallet stiger. Dette er vanlig for motorer som har milde kammer, liten turbo og bra med ladetrykk. Ladetrykk gir en hensynsløs effektøkning så lenge ingenting struper, men her begynner det å strupe tildlig, slik som på milde Cosworther.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Dre Racing@

okai da ;)

 

men bare for å nevne det, den pvn på filmen der har ikke 650hk.

den bremset over 1000hk på 2.2 liter for mange år siden.....

Edited by Dre Racing@
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

i dag skal en sånn turbo bremses.

noen som tør tippe resultatet?

 

motor:

std bunndel

portet topp

255grader kammer (ikke timet)

3"eksos

Wolf IC

chip som er litt i offside iforhold til oppsettet AFR ca 11:1 (kan ikke magre mer ut pga altfor mager på rolig kjøring)

KRX400 turbo ca 1,5bar og fallende til ca1,3 på ca 7000rpm

Simens 3102

 

vet ikke når papirene kommer, men i kveld skal bilen bremses på rulle.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

tipper vilt ,

 

385hk

550nm

 

i dag skal en sånn turbo bremses.

noen som tør tippe resultatet?

 

motor:

std bunndel

portet topp

255grader kammer (ikke timet)

3"eksos

Wolf IC

chip som er litt i offside iforhold til oppsettet AFR ca 11:1 (kan ikke magre mer ut pga altfor mager på rolig kjøring)

KRX400 turbo ca 1,5bar og fallende til ca1,3 på ca 7000rpm

Simens 3102

 

vet ikke når papirene kommer, men i kveld skal bilen bremses på rulle.

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ikke få timet og få en skikkelig chip, som holder lambda verdien bedre. Vil jo da få bedre tall også

 

enkelt svar;

de som har slike nts-turboer er alltid "fornøyd" uansett åssen resten av oppsettet er.

jeg har hørt alt fra "jeg gidder ikke lade mer fordi det går bra nok nå (av en som lader 1,3bar)"

til "turboen ble montert på en motor som hadde gått xxxxxxxxxxxx km og var sliten som fy med orginaleksos og ic, men fungerer bedre enn 600hk"

(krx400)

 

blir kvalm..

 

tipper 320hk / 480nm i motor.

Edited by armani

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

Guest -Maverick-

Håper bare ikke dette(etter all diskuteringa)blir enda en kurve som ser ut som ett tenåringssamleie. Mye fomling og ett sinnsykt klimaks som er over før du rekker å blunke.da blir det omtrent like flaut også :D

Link to comment
Share on other sites

Håper bare ikke dette(etter all diskuteringa)blir enda en kurve som ser ut som ett tenåringssamleie. Mye fomling og ett sinnsykt klimaks som er over før du rekker å blunke.da blir det omtrent like flaut også :D

 

 

hahahahahahahaha :lol:

Edited by Bdt

COS it`s WORTH it!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...