Jump to content

Borg Warner efr


Sta1n1

Recommended Posts

Da tenker jeg på 7064 som dem fleste snakker om til cosworth. Jeg som mange flere venter på seriøse resultat fra denne. Jeg har såpass troen på denne at jeg bestiller snart. Når det blir satt sammen noe bil vet jeg ikke. Kanskje til høsten.

Link to comment
Share on other sites

Tøft, det blir spennede. Jeg for min del er feig å venter da de samenligningene som jeg har sett av GT vs. EFR ikke er så overbevisende som jeg hadde håpet på.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har solgt GT turboene mine, så da blir det ikke så vanskelig å velge.. Tror ikke det blir så veldig store forsjeller i forhold til GT. Men dersom det skal lades godt, passer BW 7064 turboen min nye motor godt.

Edited by Danny
Link to comment
Share on other sites

Jeg har solgt GT turboene mine, så da blir det ikke så vanskelig å velge.. Tror ikke det blir så veldig store forsjeller i forhold til GT. Men dersom det skal lades godt, passer BW 7064 turboen min nye motor godt.

Kjekt å høre.

Jeg har stor tro på EFR turboer og spesielt når de settes på Cosworthmotorer.

Nå når 98 okt. bensin fases ut blir det nødvendig å redusere kompresjonsforholdet mer enn før. Hvis man vil unngå å få en motor som er steindød på lave turtall så må man velge mild porting og milde kammer. Hvis man så skal ha ut mye krefter så må det lades hardt og hvis man ønsker bra respons så er man helt avhengig av en turbo som SPOOLER.

Denne type belastninger setter høye krav til turboens egenskaper og mekaniske styrke.

 

At forskjellen er mindre når man setter en EFR turbo rett på en GT spec. motor er som forventet.

Omvendt blir nok forskjellen større, og så har man dette med holdbarheten da.

Slik jeg ser det er EFR i en helt egen klasse, noe jeg tror vil få se i fremtiden. ;)

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Tøft, det blir spennede. Jeg for min del er feig å venter da de samenligningene som jeg har sett av GT vs. EFR ikke er så overbevisende som jeg hadde håpet på.

Synd at testene tydeligvis ikke er gjort på en motorer med spec. som ligner på dine.

Da hadde du nok blitt overbevist og vel så det, skal du se. :)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

nå har jeg fått min 6258 EFR turbo :D ser utrolig bra ut, snakk om kvalitet :D synd at jeg ikke får byggd ny motor før vinteren :(

Tøft. Hvor bestilte du?

Edited by as.
Link to comment
Share on other sites

nå har jeg fått min 6258 EFR turbo :D ser utrolig bra ut, snakk om kvalitet :D synd at jeg ikke får byggd ny motor før vinteren :(

Det tror jeg på. Jeg gratulerer alt jeg kan og minner om at jeg alltid anbefaler ett ekstra filter på oljeslangen til kulelagerturboer. :)

Eks:

BMTOF31_Filter_1.jpg

http://www.burtonpower.com/parts-by-category/filtration-induction/turbo-oil-feed-hoses/bmtof31.html

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Hva trenge av sprut for å kontrolere disse turboene?

 

Trodde et hvilket som helst sprut klarer å kontrolere disse turboene :) men jeg tar gjerne feil.

 

Prøvemonterte turboen på den sletne motoren igår :D syns den lå noe tett inntil toppen, men den tar ikke borti :) har dette noe å si tru ? evt, kan eg space den ut der eksosmanifolden kobles til toppen ?

 

IMAG0205.jpg

IMAG0206.jpg

IMAG0207.jpg

IMAG0208.jpg

Link to comment
Share on other sites

Går den klar toppen, så går det fint det der :)

Siden du har en 2wd topp har den fester til turbodemperen der.

Viss du ser på en 4x4 topp så har den ikke det.

Så du kan evt. skjære vekk de festene.

 

går klar toppen ja selv om den ligger uhyre nærme, men må nok skjære vekk litt av festene ja :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...