Jump to content

Drifting er teit


brakka

Recommended Posts

Har aldri sett det töffe i drifting, det er vel helst ordet og settinga jeg ikke liker.

 

Der jeg kommer fra heter det sladding, grus eller snö, til nöd asfalt hvis man har bil til det.

 

Hva mener andre inne pä forumet?

jeg velger meg april

Link to comment
Share on other sites

Synes det er tøfft med drifting jeg. Har sett litt på disse som skal drifte gjennom en hel bane og det ser jo unektelig ganske imponerende ut.

Nå synes ikke jeg gatebil driftingen er så voldsomt artig, for banen er ikke laget for det på Rudskogen, men med korrekt bane og proffe folk ser det bra ut. Det ser lett ut også :D

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Guest Ford_1991

Drifting er deilig å se på, spesielt de proffe som folka i japan :P

det sykeste er når det er 2 eller fler som drifter side om side :)

Link to comment
Share on other sites

drifting på f.eks gatebil er kjedlig. men når Aasbø kjørte VM i USA var de klippa fete å se på, så mye større fart!

 

drifting med 500 hester er jo som å kjøre 2 liters sierra på snø...lett

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

Drifting er fett mener nå jeg ^^

nå har jeg ikke bil til å gjøre annet enn å sladde på vintern.. :P

Me om man har spill som rFactor, Live for speed, og Project Torque, samt G25 så får man drifte hele året ^^

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Link to comment
Share on other sites

Drifting er deilig å se på, spesielt de proffe som folka i japan :P

det sykeste er når det er 2 eller fler som drifter side om side :)

Enig der ;)

Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett.



- 1993 Ford sierra Cosworth sleeper

- 1976 Ford Taunus 2l automat

Link to comment
Share on other sites

drifting med 500 hester er jo som å kjøre 2 liters sierra på snø...lett

 

Om du har kjørt bil med 500hk,veit ikke jeg,men å si at drifting med en sånn er lett er strengt tatt å ta i. Du ligger ikke automatisk i sladd i 100-150km/t kontrollert for det.

Link to comment
Share on other sites

Drifting er for homser...! ^_^

 

http://powerdrift.no/v2/index.php/componen...-igjen-og-igjen

 

Sitat:

"Hei Henrik og Kenneth. Jeg lurer på en ting. Her om dagen så jeg en bil som det sto ”Drifting er for homser” Er det sant? Hilsen Thomas. 23 år.

 

Henrik og Kenneth svarer; Ja - naturligvis er drifting for homser! Dette er en folkesport hvor alle er hjertelig velkomne, også homser - så frykt ikke Thomas - du kan møte opp hos Powerdrift i sommer!"

 

 

Nå er drifting litt som homofili for meg, helt greit att di som liker det driver med slikt. -Men jeg vil helst slippe å se det både på tv og ellers hvor det måtte forekomme.

 

H.

Link to comment
Share on other sites

Vist folket studerer litt på bildet som er ca rett yil venstre

drifting på f.eks gatebil er kjedlig. men når Aasbø kjørte VM i USA var de klippa fete å se på, så mye større fart!

 

drifting med 500 hester er jo som å kjøre 2 liters sierra på snø...lett

Jeg vil påstå at man har ei bra utfordring da, og det er morsomt når man må satse litt for å få bilen ut i sladd. Ikke bare gi gass å la turbotrykket ta seg av hjulspinn. Drifting er mye morsommere når man sitter bak rattet selv, eller det minste sitter i bilen som drifter. Å stå å se på drifting er kjedelig, om bilen har 100 hk eller 500 hk. Føret er forresten asfalt, selv om man kjører 100 hk eller 500 hk. Det blir ikke helt de samme kjøreteknikkene som på snø akkurat, selv om asfalten er våt ;)

 

Vill nå si det er kulere å kjøre fort gjennom banen.. Bruke masse penger på understell når en bare skal sleppe på ræva å skli sidelengs alikevell.. Tull å vas...:P

Har ikke prøvd å kjøre så mange rundetider, og det har heller ikke vært noe morsomt med så lite motorkraft som jeg har hatt. Jeg har heller ikke hatt understell eller dekk til å kjøre rundetider. Har moderat senking, Kyb gassdempere og gatedekk, noe jeg ikke legger i kategorien dyrt. Men har hatt mye morsomt med å legge bilen sidelengs rundt ACR med det "dårlige" hjulopphenget bilen har.

 

Vårtreffet i år satt jeg litt på i Volvo 240en til en kompis rundt ACR. Dette var hannes første gang på bane, og han gikk stort sett feil inn i alt av svinger. Bilen hadde 1 eller 2 dempere som var sprengt, eller dårlig i vertfall, og krenget som ett slagskip. Diffbremsen ville ikke henge helt med i svingene. Motoren var påmontert turbo og hadde ca 150 hk, men pga tenningsbank ble den ikke dratt lenger enn maks 5000rpm. Tross alle disse negative tingene med bilen lå han breit i nesten alt av svinger når han ville. Jeg tror eieren av bilen hadde det morsomt, det var i vertfall motsomt å sitte på.

 

Oppsumeringen er at jeg synest absolutt ikke drifting er teit, det bør i vertfall prøves før man uttaler seg negativt.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...