Jump to content

Nytt motor oppsett


a.nilsen

Recommended Posts

  • 1 month later...

Håper på bremsing i Februar-Mars.

Hvordan ligger du an siste januar? :)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Ikkje brrraa...

Begynt å setta sammen motoren nå iallefall.

Alt ligger klart og bilen er klar for motor og gir.

Eksos er ferdig minus downpipe(er).

Stack dash er montert og klar.

Er tiden som ikke helt strekker til alltid.

Januar skal egentlig være stille men ikke i år.

Satser på at Februar blir bedre og man får litt tid til overs.

Fortsatt ikke gitt opp bremse planer i Feb.-Mars. Kanskje mer Mars enn Feb nå men dog.

Evig optimist...

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Lykke til videre ja.

 

Blir ikke lett å holde bakkekontakten med escorten nå.

 

Har du en plan om hva dekk du skal kjøre med 2012?

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

Takker. Legger ut noen bilder når det begynner å ligne bil igjen.

Regner med det blir Toyo R888 i år, eller noe ca i samme gata. Egentlig på tide å bestille noen dekk nå. Ifjor var lagrene tomme for både Toyo og Yokohama R dekk i min dim tidlig på forsommeren, så for prøve å være tidligere ute i år.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Bilder liker vi ;)

 

Jeg kjørte på noen Federal 595 RSR "gateslicks" men ikke inponert over grepet i de.

Lurte på å prøve noe annet i år.

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

Trenger mer enn "Gateslicks" dere med den effekten dere kommer oppi ;)

Tja, gode gatesliks bredere en 235 og riktig dektrykk (ca. 30psi på varme dekk), med bil som ikke er for stiv bak med stiv aksle som begge dere har så får man nesten nok grep.

Edited by as.
Link to comment
Share on other sites

Tja, gode gatesliks bredere en 235 og riktig dektrykk (ca. 30psi på varme dekk), med bil som ikke er for stiv bak med stiv aksle som begge dere har så får man nesten nok grep.

 

Joda, det er jo sant :) Men dekkbredde blir jo ofte et lite tema.

Men helslicks på det to bilene der hadde jo gjort underverker :)

Det har vel du også god erfaring med? ;)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Joda, det er jo sant :) Men dekkbredde blir jo ofte et lite tema.

Men helslicks på det to bilene der hadde jo gjort underverker :)

Det har vel du også god erfaring med? ;)

Ja skikkelige slicks er bedre en gateslicks når man klarer å få varme i dem og det krever hard kjøring, når jeg kjører på gatebil på vanlig gateregistrert bil kjøringa klarer jeg sjelden å holde slicksa varme nok til å ha godt grep. Det er mye bedre med gateslicks da, og rundtidene er det ikke så stor forskjell på med gateslicks/slicks men skikelige sliks klarer mange flere runder og mere varme uten å bli glatte pga "koking".

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Er det noen som veit, eller veit om noen som kan vite med sikkerhet hvilken legering det er i WRC eksosmanifolden?

Tok manifolden min under lupen idag, med vask osv, før montering og ser en sprekk...

Tok den med til en i bygda her som kan sveise, og han synes det så vanskelig ut. Har vært sveisa tidligere også men det kunne han fjerne for det var så dårlig gjort at det lå mest utapå. 0 gjennombrenning. Han ville gjerne vite hvilken legering det var for å få det riktig.

Kjett å finne den nå. Hadde planer om å få inn motor i løpet av helga, but but.

Håper noen kan hjelpe meg her nå...

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Uansett så kan jo du putte i motoren :) få sjå noen bilder då, fått montert stack? ;)

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Uansett så kan jo du putte i motoren :) få sjå noen bilder då, fått montert stack? ;)

Det er ille nok å drive med når den sitter i en sierra. I escorten er det betydlig trangere... Og gidder ikke gjøre det halvveis nå.

Stacken er montert for lengst :) Blei bra! Har igjen å montere speedosensoren mot mellomakselen når den kommer. Har ikke speedo uttak i kassa, så da blir det litt triksing. Også må jeg kalibrere bensinmåleren. Glemmer bestandig å ta bilder av ting, men det kommer vel no etterhvert.

 

Trudde støpejern var støpejern jeg? :huh:

Hadde egentlig ingen formening om det selv, men det finnes visst omtrent like mye støpt som smidd. Du kan bruke nesten alt stål i støp også. Også er det masse forskjellige måter å støpe på som gjør at stålet får forskjellige egenskaper utover det det allerede har. Vriker det enkelt er det forsi du veit for lite om det, som han sa.

 

Fant noe på passion ford...

http://passionford.com/forum/general-car-related-discussion/131917-picture-request-of-wrc-manifold.html

I post 6 står det "Cast stainless", dvs støpt i rustfritt. Kan kanskje virke riktig, for det er bæltungt for størrelsen og har ikke antydning til rust på seg. Men det finnes vel drøssevis av rustfri legeringer også... Har ikke prøvd med magnet, men det kunne kanskje gitt noen svar? Eller, er det noen som veit om noen som veit?

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Rustfritt er ihvertfall ikke magnetisk så det er helt klart noe å prøve med magnet :)

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Får rustfritt stål som er magnetisk jo. Er fullstendig umulig å si noe om legeringen annet enn rustfritt / støpejern, det må man få data på fra produsent. Kan ikke skjønne annet enn at han må prøve seg fram for å finne tilsats som funker.

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

Ikke mye rustfritt da om det er magnetiskt ;)

 

har ingenting å si på kvaliteten, søk så finner du svar.. men det er riktig at de fleste kommersielle legeringer av rustfritt ikke er magnetiske.

på instituttet har jeg flere ganger vært borti ss-legeringer som er magnetiske.

Edited by armani

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

Vriker det enkelt er det forsi du veit for lite om det, som han sa.

WRC bilene gikk med anti-lag som produserer ekstreme eksostemperaturer. Jeg vil derfor tippe at denne manifolden er laget i en lignende legering som turbinhuset. Dette er spesielt krevende å sveise korrekt.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...