Jump to content

Nytt motor oppsett


a.nilsen

Recommended Posts

Når du bryter nr.3 når du er fastspent i stolen?

 

Turteller nåla på min dash knakk, så vær litt forsiktig med å koble til dashen mens du har strøm på, er visst en svakhet ved disse at om du slår de av/på/av/på fort så går motoren i turtelleren bananas og knekker nåla mot den hvilern.

Så ikke denne istad...

Ja når bryteren. Men ser jo helt klart at den hadde vært grei å ha på rattet og. En evnt endring man får ta etterhvert.

Koblet det opp spenningsløst. Men når man setter strøm på det går jo turtelleren og rister litt mot 0. Veit ikke hva det er godt for, men antar den kan gjøre en litt større shake om man skrur av/på/av/på noen ganger... Har ikke prøvd, og da prøver jeg heller ikke.. ;)

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Når du trykktester,sjekk kontaktstykket til tomgangsmotoren.har testet to med god lekk i!

Har også vært borti et par tomgansmotorer som lekker i kontakten.

Ingen lekk på min :)

Når jeg endelig fikk tålig tett "koppen" min og slange til turbo og stillt kammene heeeelt stengt var det ikke mye lekkasje. Lakk naturlig nok i bleedventilen litt opp over kiloen. Så var det to vakumslanger det bobla littebitt på. En strips ekstra rundt så var de i boks. Så var jeg en tur oppe på drøye to kilo.... Litt uoppmerksom men det holdt fint. Skumma såvidt litt i toppen på runnera mot toppen ved over 2 kg. Ingen bobler, men ble litt "skum" over alle 4. Tror man må leve med det.

Sånn ble "koppen":

79ce573f.jpg

 

Den ble ikke no smykke etterhvert, men neeesten tett iallefall. Ble mye kladding etterhvert...

Brukte bare en vanlig felgventil med litt gumgum i gjennomføringa.

 

Fikk også lurt motoren en cm lenger bak denne gangen. Nå er det stopp uten mere skjæring i torpedo...

d76c4842.jpg

 

f20f60e3.jpg

 

Rimlig fullt med 2x downpipe i en mk2...

43b354a1.jpg

 

Eksos i ny eksostunnel. Laveste puntet på eksos er nå høyere enn rammevangen. Ingen eksos subbing iallefall.

92e0ab76.jpg

 

32a6462b.jpg

 

Interiør:

25c784c1.jpg

 

27149158.jpg

 

35421777.jpg

 

Det var vinteren 2011/12. :D

  • Like 1

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nomnom, dette var herlig å titte på =)

MY13 Mustang Shelby GT500
MY20 Volvo V60 T8, MY12 MB C63 AMG, '66 Mustang HT ProTouring
'15 Ranger Wildtrak ,'80 Mazda RX-7 13bt, '88 Sierra Sedan Cosworth 2wd, - '90 Sierra Sedan DOHC - '81 Ford Granada 2.3L

Link to comment
Share on other sites

Fikk manifolden onsdag før påske og har hatt noen timer i verkstedet i påsken.

Kort fortalt er alt på plass minus starter. Den er på vei, og håper på å få den plass imorra. Får ikke gjort noe i helga så satser på litt innkjøring til uka om alt går smertefritt fra nå.

Skal ikke quote bilder, men dette var aldeles strålende.

WRC manifolden var i Inconell ja. Hehehe, selvfølgelig var den det.

Minner om oppstart og innkjøringsprosedyren og ønsker lykke til. Ser frem til å høre førsteintrykket. :D

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Flott den faller i smak.

Men nå er dette ingen show'n shine sak akkurat. Blir bygd for å tåle pryl, men hyggelig at det ser bra ut lell.

Kassa er en Quaife QBE15G dogboks og atlas med Tranx diff.

Uteseende er neste prosjekt. Da blir det av med gr.2 kittet og på med Zakspeed gr.2. Det gleder jeg meg til!

024_FordEscortRSZakspeed.jpg

Edited by a.nilsen

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Flott den faller i smak.

Men nå er dette ingen show'n shine sak akkurat. Blir bygd for å tåle pryl, men hyggelig at det ser bra ut lell.

Kassa er en Quaife QBE15G dogboks og atlas med Tranx diff.

Uteseende er neste prosjekt. Da blir det av med gr.2 kittet og på med Zakspeed gr.2. Det gleder jeg meg til!

024_FordEscortRSZakspeed.jpg

Ca effekt og moment da?????? :unsure:

RS 3door 4wd cosworth

RS mk1escort cosworth

RS focus 09

Scorpio 24v cosworth

Bmw X5 09

Link to comment
Share on other sites

Det viser seg snart. Blir mapping og bremsing om ikke veldig lenge.

Grattis med oppstart. Litt dårlig lydgjengivelse på kameraet, men det ser flott ut.

Kan vi håpe på at seansen avsluttes med ett så korrekt tungt sluttsvep, helt til den akutelle turtallsperren, at vi endelig kan få se 300 + hk v/ 4000 o/min fra en Norskbygget Cosworthmotor? ;)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Hehe.. Tørr ikke håpe på det, men jaggu er det en helt annen motor nå! Sliter litt med å få dratt den til ca 5k uten å lade for mye. Blir veldig forsiktig gassing for å holde kun 0,5-1 bar. Har koblet bort bleedventilen, men den lader fortsatt ca 1,5. Orker ikke å ta av og slakke staget for det er håpløst å få på E clipset igjen uten å ta ut downpipen. Men fått noen greie drag. Fortsetter litt imorgen og tar ett olje skift. Er overbevist om at den skal klare 1,5 bar på 3000rpm nå. Den er rett og slett sinnsykt rapp B)

Veldig morro men litt skummelt mtp å ikke varve eller lade for mye. Ting skjer fort nå...

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...