Jump to content

grom motor


D.Toft

Recommended Posts

Er ikke BDA noe av det de har tatt ut mest sugehester per liter av fremdeles, ikke at jeg snakker om nettopp den motoren der, men innbiller meg å ha hørt at BDA motoren hadde rekorden for mest hk per liter på en sugemotor, har sikkert skjedd noe nå, og detta vtec-skrammelet har sikkert passert...

 

Gromt er det uansett, og hadde nok vært mye grommere i en Escort med en slik enn hvilken som helst oppskremt YB.

 

Så vanlige disse motorene er tviler jeg ikke på prisen heller.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Er ikke BDA noe av det de har tatt ut mest sugehester per liter av fremdeles, ikke at jeg snakker om nettopp den motoren der, men innbiller meg å ha hørt at BDA motoren hadde rekorden for mest hk per liter på en sugemotor, har sikkert skjedd noe nå, og detta vtec-skrammelet har sikkert passert...

 

Gromt er det uansett, og hadde nok vært mye grommere i en Escort med en slik enn hvilken som helst oppskremt YB.

 

Så vanlige disse motorene er tviler jeg ikke på prisen heller.

 

 

Google er din venn så finner du nok ut av at du er helt ute på viddene, uten å ha googlet så tror jeg det var Honda som tok ut med hester pr liter, mye mulig det er BMW nå, så litt usikker, men google du så finner du nok ut av det.

 

Den gamle BDA motoren er ikke noe annet enn godt fortøyningsanker, eller som fyll hvis du murer en trapp.

-Rs Cosworth-

Link to comment
Share on other sites

Google er din venn så finner du nok ut av at du er helt ute på viddene, uten å ha googlet så tror jeg det var Honda som tok ut med hester pr liter, mye mulig det er BMW nå, så litt usikker, men google du så finner du nok ut av det.

 

Den gamle BDA motoren er ikke noe annet enn godt fortøyningsanker, eller som fyll hvis du murer en trapp.

 

 

Ja da skal du ha god råd. Finner ikke bedre motorlyd en fra en BDA, og jeg personlig kunne veldig gjerne hatt en slik i Escorten min..

Link to comment
Share on other sites

Ja da skal du ha god råd. Finner ikke bedre motorlyd en fra en BDA, og jeg personlig kunne veldig gjerne hatt en slik i Escorten min..

 

 

Du har ikke hørt mange motorer du altså......

-Rs Cosworth-

Link to comment
Share on other sites

Du har ikke hørt mange motorer du altså......

 

Seriøst???

Nå lirer du av deg så mye tullball at det halve kunne vært nok.

Bd motorene var forut sin tid og gir i dag også serdeles mye effekt pr liter og har som nevnt bøtter og lass med historie å skilte med.

 

Om den annonserte motoren er bra, så er dette slett ikke noe upris... men ja det er helt klart mye penger.

Jeg regner også med at det kommer til å være en god investering for den som kjøper denne motoren. Det blir ikke flere og flere av disse.

Hadde jeg bare hatt 100 000,- liggende å slenge så hadde den vært montert i escorten min;)

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

Seriøst???

Nå lirer du av deg så mye tullball at det halve kunne vært nok.

Bd motorene var forut sin tid og gir i dag også serdeles mye effekt pr liter og har som nevnt bøtter og lass med historie å skilte med.

 

Om den annonserte motoren er bra, så er dette slett ikke noe upris... men ja det er helt klart mye penger.

Jeg regner også med at det kommer til å være en god investering for den som kjøper denne motoren. Det blir ikke flere og flere av disse.

Hadde jeg bare hatt 100 000,- liggende å slenge så hadde den vært montert i escorten min;)

 

Er vel ,om ikke fortsatt , i alle fall intill nylig kåret til verdens beste rally motor , og den merkelappen får man ikke uten grunn.

Hærlig lyd , og bygd riktig så har de et nesten utrolig bredt register.

Men , som jeg sa , dette er en motor for de som har en bil som fortjener dette (riktig bygd Escort , helst en org.AVO) ,ikke for de som bare trenger en 4'er med 170 hk.

Edited by Slåstad RS

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

Skulle vært plassert i en 100% strøkent restaurert Escort MK I mexico/RS2000 denne. Er nok gode muligheter for at det lar seg godkjenne også, og da har man udiskutabelt en skikkelig gull-Escort fra øverste hylle som gjør motoren verdt innvesteringen :smartass:

Men som nevnt er jo dette for de seriøse Ford entusiaster, og ingenting for de som sitter i glasshus og kaster stein og mener at alt som er gromt må trimmes i hjel og brukes opp på bane. Med en slik tankegang er seff motoren i annonsen ikke verd en tøddel.

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Det gamle rakleverket der, er det noe å ha? Det finnes så mye som er mye mye bedre enn det skrotet der.

 

Og ja, jeg vet hva det er, men det blir ikke bedre av den grunn.

 

 

FYYY :mad2: Noen biler SKAL ha sånn motor

 

Jeg blir litt sur når jeg ser en gammel tidsriktig Escort "racer" med Honda motor :mellow:

Link to comment
Share on other sites

Skandinavias mestvinnende løpsbil bruker ett slikt fortøyningsanker som motor...

 

han har vel en 2 liter?

 

Ja masse motorsport historie,men den gamle dritten egner seg som fyllmasse eller et anker.Kjøp duratec eller s2000 motor og få like mye eller mer hk for mindre pris og ca samme lyd.

COS it`s WORTH it!

Link to comment
Share on other sites

Hadde jeg hatt råd til en bd motor, så hadde yb'n havna i bunn av mjøsa rimelig kjapt..

----------------------------------------------------------------------

1969 Ford Escort Gt - snart godkjent med Duratec motor

----------------------------------------------------------------------

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...